#maketechhuman w Krakowie

13339585_917309915034506_6806748280876582071_n

8 czerwca odbyło się w krakowskiej Pauzie in Garden ostatnie już spotkanie #TechKlub. Tematem wieczora był trend, który jest bardzo bliski dobrej technologii. Rozmawialiśmy o #maketechhuman.

Czym jest trend #maketechhuman?

Jest to trend, (szerzej opisany przez Natalię Hatalską w Jej najnowszym Trendbooku) w którym to nacisk kładzie się na technologię w służbie ludzkości. Technologię, która ma za zadanie poprawiać jakość życia. Ma ułatwiać codzienne czynności, pomagać rozwiązywać problemy czy usprawniać życie np. osobom niepełnosprawnym czy chorym. Innymi słowy, są to technologie, które powstają z potrzeby człowieka a nie rynku. 

Więcej o trendzie #maketechhuman i #dobratechnologia możecie posłuchać oglądając moją prezentację z tego dnia. Lub też wczytując się w slajdy.

Dlaczego beacony mogą być dobre?

Na to i wiele innych pytań odpowiadał Marcin Kasz (Beacon Ambassador w firmie Kontakt.io). Sprawdźcie koniecznie program jaki ta firma odpaliła, w dzięki któremu robi sporo dobra >> #BeaconsForGood

Ale wsłuchajcie się też dokładnie w prezentację Marcina, w której opowiada on dlaczego nowe technologie mogą być dobre i jak warto słuchać potrzebujących. Mówi też o tym jak technologia może zmieniać świat na lepsze. Koniecznie zobacz >> prezentację!

Dlaczego szczoteczka jest niemądra a łyżka inteligentna?

Bardzo ciekawą, mądrą i inspirującą prezentację wygłosił Michał Madura (PR Manager w firmie Edisonda). Opowiadał o procesie tworzenia technologii oraz o projektach, które są odpowiedzią na konkretne potrzeby. Pokazywał jak można stworzyć genialną technologię… nikomu niepotrzebną ale też jak tworzyć produkty, które rewolucjonizują codzienność i robią ogromne dobro. Ta prezentacja to „must have” jeśli chcesz wiedzieć jaka jest różnica między mądrą a inteligentną technologią >> prezentacja.

 

 

3 thoughts on “#maketechhuman w Krakowie

  1. Kamil Reply

    Bardzo ciekawy wpis. Szkoda, że tak rzadko się pojawiają. Konkretne filmiki dla potwierdzenia treści 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *